ראש המל"ל לשעבר: "אין מנוס מלחימה בתוך רפיח"

    המהדורה המרכזית No Comments on ראש המל"ל לשעבר: "אין מנוס מלחימה בתוך רפיח"

    ראש המל"ל לשעבר יעקב נגל התראיין הערב ב'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן והתייחס לתיאום הביטחוני עם מצרים: "הכניסה לרפיח מפתיעה רבים אבל כך תוכנן מהרגע הראשון. כדי לעמוד בכל מטרות המלחמה שקבע הדרג המדיני אין מנוס מכניסה לרפיח ופירוק ארבעת גדודי החמאס האחרונים. המצרים זקוקים להסכם השלום עם ישראל יותר מאיתנו. לא ניגרר למלחמה מולם"

    צילום: Miriam Alster/FLASH90
    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש המל"ל לשעבר יעקב נגל הערב ב'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן על התיאום הביטחוני עם מצרים: "הכניסה לרפיח מפתיעה רבים אבל כך תוכנן מהרגע הראשון. כדי לעמוד בכל מטרות המלחמה שקבע הדרג המדיני אין מנוס מכניסה לרפיח ופירוק ארבעת גדודי החמאס האחרונים. חוץ מזה – חייבים לטפל גם בהברחות דרך ציר פילדלפי. המצרים חוששים שפעילות צה"ל ברפיח יגרום למעל מיליון עזתים לנסות לעבור אליהם. באשר לאיום שלהם על הקפאת הסכם השלום – הם זקוקים לו יותר מאיתנו. ייתכן שהמצרים יקראו לשגריר הישראלי לנזיפה אבל זה לא יוביל למלחמה ולאחר תקופה העסק יירגע והכל יחזור לקדמותו".

    לדבריו: "כמובן שהמצרים לא אוהבים את החמאס. גם הסעודים והאמירתים לא תומכים באמת בחמאס אבל כלפי חוץ הם חייבים לשדר תמיכה".

    עוד אמר: "ישראל לא יכולה לעמוד בדרישות החמאס, לא הפסקת הלחימה ולא המשך שלטון החמאס ובודאי לא ביטול רצועת הביטחון. מצד שני – הלחץ הצבאי מתחיל לתת את אותותיו והחמאס כבר מוכן להתגמש בתנאי הפתיחה של העסקה. סינוואר לא ישחרר את כל החטופים. הוא ישאיר אצלו 30-40 חטופים כתעודת ביטוח אישית. צריך לעשות הכל למען שחרורם אבל לא להתפשר על מטרות המבצע"

    האזינו



    0 תגובות